Bisikan Hati . ( Renungan Bersama )



Assalammualaikum , sahabat-2 ku sekalian :)

Waktu berjalan terlalu pantas ,
Kehidupan mula merubah diri ,
Hati yang suci menjadi gelap ,
Hanya kerana mengikutkan hati .
Sedarlah , diri mu itu tak sehebat kekasih Tuhan  ,
Mampu menggerakkan bulan dengan izin Tuhan  ,
Mampu merubah manusia hanya dengan akhlaknya ,
Mampukah kamu mengubah yang lan jua ?

Jika kita hanya menghalalkan sesuatu kononnya hanya dengan niat ,
Tidakkah kita fikir ,
Mereka yang membuang bayi .

Mereka terlanjur !
Perkataan ter itu bermaksud tidak sengaja .
Tapi , tidakkah kita fikir ,

Jika mereka terlanjur melakukan perkara itu .
Perlukah mereka terlanjur membuang anak itu ?
Kita memang tidak boleh menyalahkan mereka 100 %
Salahkan diri kita juga !

Kenapa kita hanya duduk di depan televisyen dan melihat berita itu !
Kita hanya mampu mengatakan , " bodoh nya ! Kalau tak nak , boleh bagi aku ! "
Kenapa kita tak betul-2 minta ? !
Kenapa kita tidak menolong mereka mencari ibunya ?

Susah ke ? !
Ya , memang susah . Saya pun tidak sanggup .
Saya akui itu .
Tapi , sekiranya diizinkan Allah .

Insyaallah , saya akan berusaha menolong mereka .
Kesian bayi yang tidak berdosa itu .
Mereka hanya dilahirkan didunia ini kerana Allah .
Permintaan ibu dan bapa mereka yang melakukan benda itu .

Jika mereka tidak inginkan anak itu ,
Jika mereka malu atas perlakuan yang mereka lakukan ,
Kenapa tidak nikah sahaja lepas si ibu itu bersalin .

Kekadang , lelaki itu yang ego !
Wanita ini yang bodoh !

Ya Allah . .
Ampunkan umat akhir zaman ini !
Termasuk aku dan keluargaku Ya Allah . .
Biarlah air mata ini sebagai tanda dosa-2 yang telah ku lakukan itu mengalir .
Kau tahu apa yang terbaik buat hamba-2 Mu ini .
Maaf wahai manusia ,
Saya sedikit ego ,
Saya sedikit jujur ,
Saya sedikit aneh .

Manakan orang lain ingin membaca coretan anak seusia 13 tahun ini .
Maaf !

Warkah ,
NurAthirah

Tiada ulasan: