Tuhan Dekatkan Aku dgn yang Kau Cintai

ASSALAMUALAIKUM SEMUAAAAAA 😊
Setahun jgk rasanya menyepi blog ni
Habuk semua dah bersarang dah nii

How times flies and do me too
The way I think , the way i feel
And the way i hold myself to be such a good person for Allah

Now , Iam eighteen . Yes , dah tua dah pun
Muda je sebenarnya tapi mama kata dah boleh kahwin dah tu , dah dikira tua lah .

Sebab lagi punn, kita takkan pernah tahu bila ajal kita dijemput kan .

Nowadays , banyak sangat berita kematian yang tersebar . Cemburu dengan org org ni .  Allah jemput mereka dtg kepada Allah pada bulan yg sgt mulia . Iaitu bulan Ramadhan 😢

Bulan dimana tiada syaitan yg menghasut dan hanya nafsu yg perlu ditangani seorang diri . Bulan dimana Allah berkahi amalan amalan yg dilakukan pada bulan ini malah dilipat gandakan lagi pahala buat mereka .

Jealous kay dengan mereka semua .
Teringat kawan ckp "Allah syg sgt kat depa , so Allah tak tunggu tunggu Allah terud tarik mereka balik kat Allah"

Allahu
Sayang nya Allah pada mereka 😭

Yang kita yg hidup ni ?
Sibuk terkejar kejar dunia
Sibuk tercari cari harta
Sibuk tercari cari jodoh
Sibuk tercari cari "kebahagian"
Sibuk tercari cari "ketenangan"

Padahal , mudah je nak dpt semua tu
Kembali pada Allah . Allah akan tunjukkan jalan Nya jika kita benar benar ikhlas dan yakin dgn kuasa Nya

Jika dtg padamu suatu ujian yg maha hebat , ingatlah bahawa UJIAM ITU DATANG DARI ALLAH . DAN ALLAH TAKKAN MEMBEBANI MANUSI SESUAI DENGAN KESANGGUPANNYA

Jika rasa berat dalam usaha untuk berubah , ingatlah Allah tetapkan ini semua bersebab . Manusia yg menjalani masa lalu yg teruk mampu menjadi manusia yg lebih hebat . Ingat tu !

Allah takdirkan kita untuk rasa kesemua kesusahan dan kejahilan itu agar kita mampu memberi inspirasi kepada org lain agar berubah menjadi manusia yg lebih baik . Allah itu kan Maha Adil . Yakin lah dengan Allah . Yakin awak . Yakin.

Jika diuji melalui rasa hati.  Atau cinta senang difahami , ingatlah . Rasa itu hanya sementara dan Allah lah sebaik baik penerima cinta yg sempurna . Allah Maha Mencintai dan kita perlu tahu untuk meletakkan rasa cinta pada tempat nya .

Walau apa yg ku kata ini.  Tak aku sendiri lakukan , maafkan aku kerna aku sendiri sedang cuba menjadi hamba-Nya yang paling terbaik .

Xoxo,
Athrhlmj

Tiada ulasan: