Jiwa Wanita

Bismillah .
Jiwa mana yang tidak sakit tatkala cinta nya tidak dibalas ?
Jiwa mana yg tidak terseksa tatkalau beribu tanda telah diberi namun rasanya tidak juga dibalas-balas ?

Andai saja , kau mengerti aku. 
Tidak kah kau melihat aku sebagai seorang wanita yg terbaik buat mu ?

Tatkala melihat kau , jantung ku mampu sahaja berdegup kencang .
Tak jemu berdegup berlebihan .
Atau aku sahaja yg merasakan ia ?

Tatkala kau yg berlawan , aku juga melawan
Melawan rasa takut akan kekalahan yg kau akan hadapi
Melawan rasa takut untuk apa yg kau akan hadapi

Aku lihat dari jauh
Aku doa dari jauh
Mengharap yg terbaik buat kamu

Tiada siapa yang tahu
Namun aku tahu Allah yg mengerti

Tatkala harapan aku musnah ,
Aku cuba bangkit semula
Padam segala air mata
Kesat semua yg terlempar di dada

Mengharapkan kau ..
Namun aku lupa...

Aku hamba-Nya
Yang sepatutnya aku harapkan ialah DIA YANG MAHA ESA
Aku tersilap langkah dalam mencintaimu

Namun , mengapa aku masih ingin terus setia ?
Melihat kau senyum adalah kesembuhan buat hati ini

Melihat wajah mu menenangkan jiwaku
Walau pada hakikat nya , air mata mengalir di pipi .
Mengapa ?

Andai saja kau mengerti manusia .
Allah itu Tuhan yg satu
Tiada yang layak disembah melainkan Dia
Tetap lah berharap pada-Nya
Kerna hati manusia , Dia yang pegang

Mengapa perlu kau memikirkan soal cinta yang tidak pasti ?
Sedangkan cinta Allah itu pasti akan terbalas nanti
Itu janji-Nya

Cintailah Dia !
Lebih dari segala-galanya

Sayang , berhenti berharap pada jiwa yang tidak pasti
Kembali lah pada Dia
Kerna antara ajal dan jodoh , kau sendiri tidak akan tahu mana yang datang dahulu

Atau mungkin jodoh kamu yang pasti adalah dengan ajal ?

Tiada ulasan: